Wok The Talk...

Wednesday, December 28, 2011

X'Mas Eve...

My two good friend (chinese) memang every Xmas pun selalu datang makan-makan. Not because I'm celebrating tapi sudah menjadi satu ritual.

Kami akan bergurau senda dan mula lah mereka-reka nama untuk esoknya cikunun nak Raya... so saya rumuskan nama untuk mereka Barbarella, BarRibena dan saya BarbaRian... hahahahaha mmg giler punya nama, sekadar joking around bukan mereka Kristian pun... sajerlah having fun about the Festive mood...


Mee Bakso nih mudah.. hirisan halia, bawang putih, bawang besar lebih di cincang. tetelan atau daging cube di rebus tumis bersama bawangan tadi masukkan kayu cengkih, serai, blackpepper sauce, kicap pekat manis dan garam secukup rasa atau stock chicken tu jer masak sehingga daging empok...mcm stew!


Dua masakan ulangan ini adalah atas permintaan mereka... Memang mereka suka sgt gan Mee bakso dan juga Roti Jala... tapi saya tak sempat nak ambil gambar Roti Jala... tapi sempat ambil gambar Bubur Kacang Durian...

Resipi bubur kacang durian nih mudah jer... masak kacang sehingga lembut, gula melaka, santan dan daun pandan agar wangi sedikit garam dan Duriannya..


Mereka ingat saya memandai cipta Resipi Bubur Kacang Durian tu kerana mereka tidak pernah makan merasa sebenarnya... tergelak besar lah sehingga tergoleng2 kami ketawa... Saya cakaplah tu resipi arwah mak saya... mereka tidak percaya kerana mereka selalu kata saya nih Eccentric apa2 pun saya suka ubah suai... hahahhaha gasaklah kan... tapi mereka makan dengan senang hati... Alhamdullillah 'Barbarella' dan 'BarRibena' nak datang lagi... makan-makan katanya sampai pengsan....hahahahahhaa....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...