Wok The Talk...

Sunday, November 13, 2011

Chee Cheong Fun


Semalam saya beli bahan-bahannya yang telah siap dan kami anak beranak makan chee cheong fun dengan senang hati. Bahan-bahannya mudah terdapat di sini. Seperti chee cheong fun itu sendiri, tetapi nak jugalah saya mencobanya... the last time I've tried was pretty messy now dah jumpa videonya haruslah saya buat kerana anak dara saya sangat suka makanan ini.

Tanpa saya sedari saya dah boleh bikin udang kering floss juga! Rupanya semlm selepas saya merendam udang kering sekali tu masih blom-blom kembang maka saya rebus... setelah rebus saya tumbuk halus dan goreng bersama chaipo... SubhanaAllah sangat sedap di floss dengan sedikit gula... hawuslah saya membuatnya lagi untuk topping roti dan sebaganya.. amin.

Saksikan video di bawah ini untuk membuatnya begitu mudah rupanya...

4 comments:

  1. Gee,kak Ros tabik spring la Gee berjaya buat chee chong Fun ni.Warga cina + melayu kat umah ni semua suka makan ni lebih2 lagi hongkong style yang ada udang kat dalam.Asyik dok gi hotel sebab nak cari yang halal.Kak ros nak cuba la juga buat ni.Thank u sudi konsi video tu ya gee.

    ReplyDelete
  2. Kak Ros sama2 kita ya...anak dara saya yang 12 tahun tu sangat suka chee cheong fun ini... semua makanan cina dia suka... so saya pun apalagi mencari cara membuatnya... alhamdullillah jumpa video nih Kak Ros JOM!

    ReplyDelete
  3. wow sedapnyer..lame tak makan ni..agak2 10 tahun cam tu.. kat melbourne ni mmg tak boleh dpt la..kalau ye pun kat kedai cine tak tentu 100% halal..huhu

    ReplyDelete
  4. mmg enak nyaman Jom kita bikin sendiri...hehehehhe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...