Wok The Talk...

Thursday, July 8, 2010

Laksa Kuali Buruk


Entah apa pesyen punya laksa, tetiba jer terasa craving yang teramat sangat. So bahan-bahan agak berkurangan, apa dapat sahaja saya masukan dalam periok jadilah seperti ini.

Recipe ini untuk untuk makan seorang sahaja. Anak-anak dan suami saya tidak berapa gemar dengan laksa...so saya masak untuk diri sendiri. Rasanya saya suka sebab saya sendiri yang masak, kalau tidak suka saya tidak masak...har har har...

Selamat mencoba sedaya yang mungkin...

1 shallot dice
1 garlic dice
2 thin slice of ginger
1 lemongrass
1 spoon of chilli paste
A few pieces of tuna (can)
A pinch of belacan (prawn paste)
Slices of pineapple and corn
Few Cili padi
2 tbsp of Tamarind juices
A slice of Lemon
A dash of salt and pepper
Rice noodles/noodles

*nih saya copy dari blog saya lagi satu...saya mmg leceh nak mengalih bahasa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...