Wok The Talk...

Saturday, July 10, 2010

Tuna Quiche

Ha! Mari-mari kita masak ala omputih pulak. Selain dari memasak lauk pauk orang kampung saya juga suka membaking.

Haruslah di ingatkan lagi...saya selalu masak untuk kami 4 beranak sahaja. So ramuan dan catuan semuanya ala kadar sahaja kerana saya tidak suka membazir. Dan juga saya tidak suka masakan yang remeh temeh, saya lebih suka masakan yang cepat dan pantas sebab saya selalu kekurangan masa dan saya agak malas nak pakai catuan yang rumit.

Tuna Quiche nih simple sangat bahan-bahanya pun tak banyak. Saya cedok lagi dari blog saya yang lagi satu...

A can of Chunky Tuna, crushed it all might!
A cup of milk.
3 super giant Eggs.
A pinch of salt and pepper.
Cut Spinach Leaves.

2 cups of Flour shifted.
A pinch of salt, water and a bit of margarine. Make a dough.

Lepas bikin sama itu dough carik balang atau those bekas yang tahan panas. Picit2 keliling macam buat pie. Bahan2 di atas di bancuh semuanya...lalu di tuangkan semua bancuhan ke dalam bekas yang telah di picit doughnya itu...then selepas itu apalagi? Bakar sama dia.

Setiap Oven mempunyai misteri tersendiri. Begitu juga Oven saya, perlu di ingatkan setiap oven sangat berbeza dalam cara pembakarannya...bagi recipe ini saya set oven saya to 175 degrees celcius and bake it around 20-25 minutes.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...