Wok The Talk...

Thursday, July 8, 2010

Soup Sayur Siew Mai


Anak-anak saya suka siew mai. Tapi saya telah terbeli Siew Mai Sayuran yang mereka tidak berapa suka. Saya jenis yang tidak suka simpan makanan lama-lama dalam esbok. So saya keluarkan Sawi Cina untuk di buat soup.

Hiris sebiji bawang
Hiris dua butir bawang putih
Sawi Segengam
Siew Mai
Lada sula dan garam secukup rasa

Untuk memasak lauk ini mudah sahaja. Tiada tumisan yang di perlukan. Saya masak air sehingga mendidih lalu masukan hirisan bawang, setelah itu masukan sawi dan siew mai. Bila telah mendidih saya sprinkle lada sula dan garam secukup rasa. Jangan tanak lama sangat sehingga warna daun berukar warna tidak sedap di makan.

Mendidih hidangkan panas-panas NYAMAN!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...