Wok The Talk...

Monday, January 17, 2011

Simple Beef Kheema


Kheema nih tersangat simple...memang simple benar. Kalau yang dah pro masak tu memang ini kira chicken feetlah kan. Saya tidak meletak kacang peas sebab anak-anak dan somi tak suka kacang peas tu...so the PEACE lah kan...hahahaha

Masakan simple ini khas untuk adek-adek yang sering bertandang ke blog saya ini...

Bahan-bahannya
300g daging cincang
(dlm masakan ini saya mengunakan australian beef tapi apa2 pun boleh jerr)
1/2 inch hirisan halus ginger
4 ulas bawang putih di hiris
1 bawang besar di hiris
sebatang lada di hiris
3 sudu besar rempah kari daging
1 cube knorr perisa ayam

Tumis bawang dah halia sehingga cantik masukan rempah kari yang telah di larut bersama air tumis sehingga garing dan wangi. Masukan daging tadi dan sedikit air kacau rata. Suami saya tidak suka berkuah sangat so agak kering saya unya kheema dah....hihihi lastly masukan lah lada merah hirisan tadi...optional jer tu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...