Wok The Talk...

Saturday, February 12, 2011

Cinnamon Choc Chips Bread Pudding


Jika anda menginginkan bread pudding yang orginal boleh refer to this allrecipies.com. Seperti biasa Mak tambah sikit itu ini. Tapi jika ikut resipi di allrecipies.com memang best lah simple dan santai sahaja. Mak sukat gula kerana Mak mengunakan Cinnamon Sugar instead dan waktu makan bersama Blueberries Jem.

Bahan-bahannya
6-8 keping roti (di siat empat)
2 sudu majerin (dlm stock mak ada majerin jerr heheheh)
4 biji telur sedang
1-1/2 cawan susu (kerana roti orang asia kecik sahaja hahahahha)
2 sudu sugar (asal 3/4 cawan sugar banyak tu)
2 sudu besar cinnamon sugar
Taburan cinnamon powder (di atas roti seblom di bakar)
1 sudu kecil vanilla extract
1/3 cawan Chocs Chip


Cara membuatnya
Susun roti yang telah di siat di dalam bekas. Taburkan choc chips sesuka hati. Di selang seli dengan taburan cinnamon sugar tadi. Setelah itu Sira melted majerin tadi di atas roti sekata.

Di bekas yang lain, pukul empat biji telur tadi bersama susu, vanilla, gula setelah itu tuangkan ke dalam bekas roti dan terapkan roti bersama telur dan susu tadi keseluruhannya. Setelah keserapan taburkan choc chips lagi dan cinnamon powder.

Oleh kerana anak-anak terlibat di dalam pembikinan bread pudding nih...maka terjadilah kejadian terover banyak cinnamon powder... ianya bukan hangus tapi dek kelebihan cinnamon powder tadi...hahahahahhahah

Bake at 175ºC selama 35-45 minutes. Ianya akan mengelembong naik dengan cantik jangan gusar... setelah ia sejuk ia akan kembali mampan.

Verdict: Alhamdullillah jika anda suka cinnamon bun or melt dan malas untuk menguli ini adalah satu cara terbaik untuk menikmatinya. Kami makan puding ini bersama dengan Smucker Blueberries Jem dan ianya sungguh lazat sekali..NYUM!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...