Wok The Talk...

Wednesday, February 16, 2011

Macaroni Cheese ala Kualiburuk


'Thank You Mommy!'

'Sedappp MOM!'

'Umie Best'

Setiap kali saya masak dan hidangkan untuk anak-anak serta suami...setiap kalilah ayat ini pasti bergema. Walaupun adakala masakan itu terlalu santai. Alhamdullillah. Panggilan Umie, Mommy dan Mom nih selalu di ubah-ubah ikut sukahati keluarga saya...hahahahahah

Sehingga adakala jiran sebelah rumah saya yang berbangsa Thai  Cina akan ketawa terkekekekekekek melihat kami. Kami sealiran memang kami selalu suka main masak-masak dan kebetulan anak kami pun hanya dua sahaja sepasang lelaki dan perempuan.

Buat ibu seperti saya tiada apa yang lebih mengembirakan selain dari ucapan kasih dan sayang dari keluarga. Tiada hadiah dan habuan yang lebih bernilai selain melihat anak-anak dan suami gembira bila makan masakan kita.. dan mengucapkan terimakaseh kerana rezeki yang sedap di nikmati bersama.

Selalunya apabila masak saya bergilir-gilir menanyakan siapa nak makan apa? Adil dan saksama. Senang kerja saya tidaklah pikiran nak pikir masak apa setiap hari. Dengan cara begini semua akan berasa senang dan happy. Hidup bersederhana dalam segala hal adalah pilihan kami.

Masakan di atas ini adalah atas permintaan anak dara saya.

Ingredients
1/2 a packet of macaroni di rebus dan di asingkan
2-3 garlics chopped finely
5 slice of cheedar cheese
(saya kalau membeli cheddar cheese nih memang beli packet besar arrr)
2 tablespoon of butter
I/2 cup of milk
salt and pepper
thin sliced sausages

Panaskan butter dalam periok or pan atas api yg kecil. Setelah itu masukan sausages or anything you desire, either prawns or chicken.

Masak sehingga cantik baru masukan susu, cheedar cheese and salt and pepper. Apabila cheese dah mula mencair tutup api dan cepat2 gaulkan dengan macaroni tadi sebelom cheese mengeras... terus NGAP!!!! jangan tunggu lama-lama...

4 comments:

  1. ya Allah!! cam nak pengsan tgk.. hohohooh terus lapar duhh...

    ReplyDelete
  2. Ngappppp!

    Eh. Mimpi rupanya.

    Huhuhuhuhu.

    Nanes lagi.

    ReplyDelete
  3. Assalam gee,
    wah hilang rasa penat lepas masak anak2 & hubby compliments & thanks kan..itu yg motivate to masak lagi sedap2 kasi dia orang makan..

    ReplyDelete
  4. Gee! jgn pengsan dulu...keroncet kang tAk Siap!

    Yaya hapuskanlah airmatamu...wahai mommi Zara...

    Ws wbt betul tu Ayu...kita masak buat hati kita sangat senang kerana ada yang tukang makan! kalau mereka takmoh makan memang nangis cam dak Yaya kat ateh nih...tapi Yaya nih comei kalau dia nangis pun sungguh comel...hahahahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...