Wok The Talk...

Thursday, August 26, 2010

Lasagna KualiBuruk....

Saya selalu buat lasagna nih kerana anak dan anak-anak saudara saya selalu rekewes. Nak kata sedap ntahlah ya maybe sebab dah selalu bikin. Anak-anak dan anak saudara saya memang kalau raya pun mintak Lasagna nih...kelakar lah kan...saya melayan jer bujang-bujang teruna anak saudara saya itu....

Oh ya yang pelik anak saudara perempuan tidak berapa minat western food tapi anak lelaki dan anak saudara lelaki saya selalu jerr nak western food. Oklah membebel pula.

Saya mengunakan ayam di cincang halus kali ini. Anda boleh mengunakan daging lembu cincang so no hal punya both pun ok. Lasagna San Remo skin di rebus terdahulu, ada orang tidak merebus dulu tapi baking time lama sikit...so saya rebus sekejap kasi lembut.

1 tin cream from nestle di masak mengunakan api yang sederhana bersama butter. Kacau sehingga pekat bersama sedikit susu skim milk.

Daging tadi di masak mengunakan sos prego halal di masak sehingga agak pekat.

Cara membuatnya
Layer lasagna skin evenly
buboh cream then chicken sos and cheese
(saya mengunakan cheesedale dan parmesan cheese)
lapiskan beberapa kali sehingga puas hati...heheheheh

Bake at 180 degrees selama 25-35 minutes. Setelah itu makanlah dengan segera kerana lasagna di makan panas enak rasanya....

2 comments:

  1. Steady lah lasagne seh...yumyum!! Pandai gak nko ni eh tak sanger aku, leh lah aku amek course dgn nko, bab masak memasak pun aku asik masak yg simple2 jer...Tahniah Mak Peah!!

    ReplyDelete
  2. hah biasa masak simple2 juga hihihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...