Wok The Talk...

Friday, October 22, 2010

Urap versi Kuali buruk


Urap yang saya buat ini simple jer. Al maklum yang saya makan hanya berdua. Budak-budak mana reti makan urap. Saya buat urap nih ala salad jerr...dan lagi satu selalu urap di makan tanpa memasak. tetapi kerana saya letak udang saya masaklah barang sebentar.

Ramuannya mudah
dua besar sudu udang kering (di rendam)
dua biji bawang kecil
sebiji bawang putih
3-4 biji lada padi
sedikit belacan (optional)
bahan di atas di tumbuk kasar.

100gm taugeh biasa
50gm taugeh cambah
Daun Salad
udang yang di rebus sekejap
bawang goreng sebagai taburan

Saya menumis sekejap sahaja bahan tumbukan dan udang dengan dengan olive oil yang sedikit sahaja. Tidak sampai 5 minutes balik dan hidangkanlah...

Udang kering dan belacan dah masin so saya tidak mengunakan garam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...